ONZE VORIGE REGISSEURS

Bij MuzA vinden wij het leuk om zoveel mogelijk te leren van zoveel mogelijk verschillende mensen. Daarom zoeken wij bij elke productie een regisseur die precies past bij het stuk dat wij spelen. De regisseur vormt dan samen met Reinier Bavinck, de muzikaal leider van MuzA, het AT, oftewel het artistiek team. Deze mensen werken een productie lang hard met ons en verdienen daarom een ereplaatsje op onze website!

ANGELIQUE SEVERS

GASTREGISSEUR URINETOWN, DORIAN, A NEW BRAIN

“Ik mocht op jonge leeftijd, na de dansacademie wat jaren dansen als danseres in diverse televisie- en theatershows en werken als docent op dans- en fitnessscholen. Toneelspelen deed ik als hobby ernaast. Na een periode als stewardess was ik de mazzelkont die de theaterschool in Amsterdam mocht gaan doen. Deze periode is de basis voor wie ik nu ben en wat ik nu doe. Voor Muziektheater Amersfoort mocht ik de producties ‘A new Brain’ en ‘Dorian Gray’ al maken. Super leuk dat ik opnieuw gevraagd ben om ‘Urinetown’ te regisseren en de choreografie te maken. Mijn werkwijze is een dynamische en energieke waarin ik probeer bij iedereen het beste uit zichzelf te halen. Eigen initiatief en inzet van de speler heb ik nodig om optimaal te kunnen presteren. Het proces van een productie vind ik vaak boeiender dan het eindproduct. Het is mooi om te zien als spelers elkaar gaan inspireren en stappen maken in hun persoonlijke ontwikkeling en groepsdynamiek. Dan kan ik zo trots op hen zijn!”

MONIQUE VAN DER HEIJDEN

GASTREGISSEUR MAN OF NO IMPORTANCE, JANE AYRE, MAN VAN LA MANCHA

Monique is ruim twintig jaar werkzaam als dans- en drama docent, regisseur en choreografe in de podiumkunsten. Ze geeft lessen, workshops en trainingen en heeft voor talloze bedrijven musicals op maat gemaakt, waarbij de medewerkers zelf in de spotlight stonden. Daarmee heeft ze een belangrijke bijdrage geleverd aan interne veranderingsprocessen op de werkvloer. Daarnaast bedenkt en schrijft Monique artistieke concepten voor verschillende opdrachtgevers en is ze artistiek leider tijdens de uitvoering hiervan. Monique richtte in 2001 haar eigen onderneming, BodyXpression op, waarbij de uitdrukking van het lichaam centraal staat. Ze was medeoprichter van een nieuwe theaterschool op Curaçao en heeft verschillende koren en popgroepen begeleid naar een professioneel optreden. Voor MuzA deed zij in 2007 de regie van Man van La Mancha en in 2009 deed ze de regie van Jane Eyre. In 2011 deed ze de regie van A man of no Importance, helaas viel ze daar door ziekte halverwege uit en is de regie overgenomen door Annelies Kaan.

WILMA LICHT

GASTREGISSEUR QUEEN OF THE MIST

Wilma regisseerde voor MuzA Queen of the mist in 2018. Wilma wordt omschreven als een inspirerende regisseur die door haar creativiteit en sensitiviteit het beste in mensen naar boven weet te halen. Ze speelde zelf in musicals en operettes, ze zong opera en lichte muziek, en werd regelmatig als solist gevraagd. Zo’n 15 jaar geleden startte Wilma haar carrière als regisseur bij popkoren, musical- en muziektheatergroepen. Ze won met het IJsselsteinse koor Amuse twee cultuurprijzen met de speciaal voor IJsselstein geschreven musical Bertha, en in maart 2016 had zij de artistieke leiding en regie over The Passion Deventer, een buitenvoorstelling die meer dan 5000 bezoekers trok. Zij is vaste regisseur van muziektheater Tabula Rasa. Verder geeft Wilma acteertrainingen en workshops, en coacht ze acteurs die het beste uit zichzelf willen halen. Haar grootste drijfveer in alles wat Wilma doet is mensen te laten groeien in hun persoonlijke ontwikkeling en in hun vaardigheden en ze boven zichzelf uit te laten stijgen.

ANNELIES KAAN

EINDREGIE MAN OF NO IMPORTANCE

Na jaren in het onderwijs gewerkt te hebben heeft Annelies tien jaar geleden van haar passies theater en acteren, haar beroep gemaakt. Om dit te bereiken volgde ze de Regieopleiding voor het Middenkader van het Stichts Centrum voor Amateurtheater en een trainingsacteeropleiding. Sindsdien werkt zij als regisseur, theaterdocent en trainingsacteur. De laatste jaren zijn daar training. spelontwerp coaching bijgekomen. “Al mijn werkzaamheden staan in het teken van gedrag. Ik vind mijn draai als ik mensen kan helpen bij hun ontwikkeling.” Haar bedrijfsnaam Tractrice is ontstaan uit de verschillende werkzaamheden van Annelies: trainer, regisseur, actrice. Annelies ziet haar werk als een feestje. “Ik ben gelukkig met wat ik doe, haal er mijn energie en enthousiasme vandaan. Kortom Tractrice past helemaal bij mij.”

Op de hoogte blijven van Muziektheater Amersfoort?

Schrijf je in om de nieuwsbrief te ontvangen.